Ugrás a fő tartalomra

Indiai csirkeszárnyak

Épp a netet böngésztem, amikor ráakadtam erre a különleges ízvilágú receptre. A hozzávalók elsőre talán nem tűnnek összeillőnek, de kipróbáltam, nagyon is működnek! Sőt, azt hiszem életem ízélményében volt részem ma. :)

Recept: Stahl Judit egyik receptjéről van szó. Nem kell hozzá sok minden, mindössze csirkeszárnyak, joghurt, curry, fokhagyma és baracklekvár. Igen, igen, jól olvastad. Persze nem újdonság a gasztronómiában az édes és a csípős, pikáns ízek vegyítése, engem mégis meglepett, hogy pont lekvár kell a mázhoz. Viszont ezen hozzávalók együttese elintézi, hogy igazi ízorgia alakuljon ki az ember szájában!

1, A csirkeszárnyakat mossuk meg, a forgójuknál vágjuk őket 3 részre. Halmozzuk őket egy sütőpapírral kibélelt tepsibe. Szórjuk meg őket sóval, majd locsoljuk meg némi ecettel, ami a puhulást fogja elősegíteni. Forgassuk őket össze.
2, Melegítsük elő a sütőt 220-230 fokra (légkeveréses). Ezután jöhet a máz! Egy keverőtálba halmozzuk a joghurtot. Itt jön a legfontosabb hozzávaló, a curry. /A curry legfontosabb alkotórészei általában mindig ugyanazok (kurkuma, chili, koriander, görög széna, római kömény, gyömbér, mustármag). Viszont - amennyire én tudom - gyártótól függ, hogy ezek pontosan milyen arányban vannak a keverékben. Csak azért mondom ezt, mert úgy alakult, hogy az általam használt curry sokkal erősebb volt, mint Stahlé. Persze utólag megnéztem, hogy ő Mild Curry-t alkalmazott. Ezért javaslom, hogy a curry adagolását kezdjük 2-3 teáskanálnyival. Az a fontos, hogy már szép sárga legyen a joghurt és erősen curry-s is, de nem szabad keserűnek lennie. Én kicsit sokkal indítottam (másfél evőkanál), ezért utólag kicseréltem a keverék egy részét sima joghurtra. Szóval legyen erősen curry-s, pikáns, de semmiképp sem keserű./ 
3, A curry után jöhet a baracklekvár. A lekvárnál ugyanez a helyzet. Én egy csökkentett energiatartalmú lekvárt használtam, így ebből 150 gramm kellett. Viszont, ha valakinek rendes cukorral készült lekvárja van, abban az esetben talán a fele is elegendő (2-3 evőkanál). Úgy ízesítsük a curry-lekvár kombinációval a joghurtot, hogy az a végén kellemesen pikáns és mérsékelten édes is legyen.
4, Legvégül 5-6 evőkanál olívaolajat adunk a szószhoz, majd kis lyukú reszelőn belereszelünk egy nagyobb fej fokhagymát (vagy 2-3 kisebbet). Az egészet keverjük el, öntsük rá a szárnyakra. A kezünkkel igazítsuk el úgy a szárnyakat, hogy minden húsdarabra egyenletesen jusson a szószból. Fedjük le alufóliával és süssük kb. fél órát.
5, Stahlnál fólia alatt is megpirul a húsok teteje, de az én sütőm olyan, hogy az idő 2/3-ad részében kell általában fólia alatt sütnöm, majd az utolsó harmadban anélkül pirítanom. Ezt mindenki alakítsa a saját sütője tulajdonságaihoz. :)

Eredmény: Nos, eléggé féltem az eredménytől a 'túl sok curry' malőr után. Bár igazából nem malőr volt, mivel annyit adtam hozzá, amennyit Stahl mutatott, csak éppen az én fűszerem erősebb volt. Ehhez képest sikerült végül pont megfelelően finomra ízesítenem a szószt és már a sütés alatt biztató illatok terjengtek a levegőben. Fél óra sütés után megkóstoltam a húst, hát valami mennyei lett! Kóstoltam már sokféle ízvariációt, de ez mind közül a legmesésebb, főleg azért, mert pont olyan lett az íze, amilyet a hozzávalók alapján vártam! A curry abszolút csak pozitívan érződött, pikánssá, fűszeressé tette a húst, míg a barack édes felhanggal ajándékozta meg, és a fokhagyma is érződött rajta. Abszolút omlós, szaftos lett a végeredmény, felül pedig pirult, ropogós. Érdekes, hogy ha csak a sárga színű sült mártást kóstolom, akkor olyan, mintha citrom is lenne benne, pedig nincs. :D De a hússal együtt tényleg fenséges, mindent megtestesít, ami miatt szeretem az egzotikus ételeket! Éljen az édesen pikáns, szaftos csirkeszárny! ;) 

Hozzávalók (10 db szárnyhoz):
  • 1 kg csirkeszárny (feldarabolva)
  • 300-400 gramm natúr joghurt (a nagy poharas, lehetőleg zsírszegény)
  • 2-3 teáskanál curry (kezdjünk kevéssel és addig adagoljuk, amíg sűrű, pikáns, de még nem keserű a szósz!)
  • 70-150 g baracklekvár (sima cukrosból olyan 2-3 evőkanál is elég, csökkentett energiatartalmúból duplája kell)
  • 5-6 evőkanál olívaolaj
  • 1 nagyobb vagy 2-3 kisebb gerezd fokhagyma
  • 1 nagyobb kanál ecet
  • alufólia, sütőpapír

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hagymás bab ~vega version~

Személy szerint mindig nagy élvezettel néztem, ahogy Bud Spencer falatozta (volna) a hagymás babot a Piedone filmekben. Imádom a chilis babot, ezt az ételt pedig valahogyan hasonlónak képzeltem el. Anyukám egyik nap elújságolta, hogy hagymás babot főzött otthon a családnak. Rögtön kedvet kaptam én is és elkészítettem egy könnyed, hús nélküli verzióját. ;) 1, Vegyünk egy nagyobb fej vöröshagymát, pucoljuk meg. Karikázzuk, kockázzuk fel igény szerinti méretűre. Tegyük fel kevés olajra, pároljuk, dinszteljük meg.  2, Pakoljunk rá egy konzervnyi vörösbabot kevés levével együtt. Jöhet rá a paradicsompüré, még kevés víz igény szerint.  3, Ízesítsük sóval, borssal, ételízesítővel, kevés cukorral. A legvégén hintsük meg chilivel. Forraljuk össze, tálaljuk. Nos, ennyi volt a nagy recept. Eredetileg valamilyen húsféle vagy szalonna is kell bele, úgy "emberesebb", de lássuk be, nyár van, ilyenkor jobban esik egy könnyedebb fogás. Nekem nagyon bejött a hagymás bab, finom

Modenai tészta

Nemrég az Il Trenoban ettem modenai tésztát, ami ugyan csirkehússal készült, de én most a "vega" verzióját készítettem el, szerintem így is nagyon finom lett. :) Recept : Tulajdonképpen ahány recept, annyiféle elkészítési módja van a tésztának. Én kettőből gyúrtam össze a számomra legmegfelelőbbet. Alul majd jelzem a pontos adagokat, elöljáróban annyit mondanék, hogy tészta, tejszín, fokhagyma, csemegekukorica, pirospaprika és chili kell hozzá. Az Il Treno gyorséttermeiben egy wokban összeforgatják a tésztát és a szószt, nagyjából ennyiből áll a fogás, hiszen náluk már előre el van készítve minden fontosabb hozzávaló. Érdekes ez a tészta, mert úgy mediterrán és csípős, hogy közben a pirospaprika miatt (számomra) magyaros ízvilágot idéz. Első lépésben főzzünk ki fusillit, orsót vagy bármilyen olaszosabb tésztát. Tegyük félre. Az apróra vágott fokhagymát kezdjük el egy lábasban kevés vajon párolni, majd adjuk hozzá a csemegekukoricát. Kevés párolás után jöhet a tejszín

Házi krémes á la Dr. Oetker

Érdekelt, hogy milyen sütit lehet összedobni a Dr. Oetker Házi krémes alapporból, ezért kipróbáltam. Bevallom, sosem csináltam még krémest, ezért úgy gondoltam, hogy kezdetnek segítséggel fogok hozzá. Lássuk, milyen lett az eredmény! ;) Recept : A krémalap hátoldalán részletesen leírják, hogy kell megcsinálni a sütit, ami nem nagy ördöngösség. Ami kell hozzá: a 300 Ft-os krémalap, egy kb. 200 Ft-os fagyasztott leveles tészta, valamint 800 ml tej. És egy robotgép. Ennyi! Alul még feltüntetem a pontos mennyiségeket is, de most lássuk, hogyan készül a krémes! Személy szerint a tipikus cukrászdai (alul-felül száraz, plusz még a krém is olyan fura) krémeseket nem szeretem. De, tudtam, hogy ez vagy azért van, mert még nem ettem házit, vagy csak rossz cukrászdákban ettem eddig. :P Tehát, sejtettem, hogy a saját gyártmány úgyis finomabb lesz, még akkor is, ha alapporból készül. Első lépésben ki kell olvasztani szobahőmérsékleten a fagyasztott tésztát. Ezután lisztezett felületen ki kel