Ugrás a fő tartalomra

Házi krémes á la Dr. Oetker

Érdekelt, hogy milyen sütit lehet összedobni a Dr. Oetker Házi krémes alapporból, ezért kipróbáltam. Bevallom, sosem csináltam még krémest, ezért úgy gondoltam, hogy kezdetnek segítséggel fogok hozzá. Lássuk, milyen lett az eredmény! ;)

Recept: A krémalap hátoldalán részletesen leírják, hogy kell megcsinálni a sütit, ami nem nagy ördöngösség. Ami kell hozzá: a 300 Ft-os krémalap, egy kb. 200 Ft-os fagyasztott leveles tészta, valamint 800 ml tej. És egy robotgép. Ennyi! Alul még feltüntetem a pontos mennyiségeket is, de most lássuk, hogyan készül a krémes! Személy szerint a tipikus cukrászdai (alul-felül száraz, plusz még a krém is olyan fura) krémeseket nem szeretem. De, tudtam, hogy ez vagy azért van, mert még nem ettem házit, vagy csak rossz cukrászdákban ettem eddig. :P Tehát, sejtettem, hogy a saját gyártmány úgyis finomabb lesz, még akkor is, ha alapporból készül. Első lépésben ki kell olvasztani szobahőmérsékleten a fagyasztott tésztát. Ezután lisztezett felületen ki kell nyújtani. Mielőtt nyújtjuk, vágjuk ketté, hiszen egy lap a süti aljára, egy pedig felülre kell majd. Szóval az első lapot kinyújtjuk akkorára, amilyen méretű tepsibe majd halmozzuk az egész sütit a krémmel együtt. Az én tepsim olyan 25x31 centis kb, tehát én ekkorára nyújtottam. A tésztát 200-220 fokon előmelegített sütőbe rakjuk (az enyém légkeveréses), és kb 15 perc alatt aranybarnára sütjük. Ugyanígy járunk el a tészta másik felével is. (Alapjáraton 250 g tészta kellett volna, de én úgy gondoltam, hogy az is elfogy, ha az egész 500 grammot megcsinálom. Aki persze extra vékony tésztájú, hagyományos krémest szeretne, az csak a felét használja fel.) Mialatt a tészták hűlnek, egy magasabb falú kerek tálba halmozzuk az alapport, majd hozzáadjuk a 800 ml tejet, kézi habverővel elkeverjük, ezután pedig gépi habverővel kb. 3 percig habosítjuk. Aki még habosabb krémet szeretne, az 900 ml tejet használjon. Ezután az egyik tésztalapot berakjuk a magasabb falú tepsibe, majd ráhalmozzuk a krémet és elterítjük, elsimítjuk. Végül a felső tésztalapot szeletekre vágjuk (nekem 3x4 szeletem lett), és így, felkockázva rakjuk rá a már előkészített krémre. 1 órán keresztül a hűtőben tároljuk, majd porcukorral meghintve tálaljuk.

Sorakoznak a kockák :)
Eredmény: Én tökéletesen elégedett vagyok a végeredménnyel, mert sokkal de sokkal jobban ízlik, mint az eddig általam kóstolt krémesek! Biztos vagyok benne, hogy egy idő után a krémet is meg fogom csinálni házilag, hiszen még is az az igazi, de azért a Dr. Oetker krém is nagyon finom és gyorsan elkészül. Mivel 500 g tésztát használtam, ezért a teteje és az alja vastagabb lett, ami talán nem is baj, így még laktatóbb a süti. :P  De mondom, aki precízen vékony tésztát szeretne, az 250 grammal dolgozzon. Hajrá, süssetek bátran, nekem bevált a termék! ;) Ja még annyit, hogy az alappor úgy viselkedik, mint egy főzést nem igénylő puding, tejjel elkeverve máris krémessé, sárga színűvé és sűrűvé válik. Előtte olyan, mint a sima fehér pudingporok. :)

Hozzávalók (9-12 szelethez):

Megjegyzések

  1. A legfinomabb kremes, amit eletemben ettem, pedig en a cukraszdait is nagyon szeretem! :) De ez lepipalja meg a legjobbakat is...isteni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh :$ Én csak csinálom, ahogy tudom. Örülök, hogy ennyire tetszik! ;) Kedves Tesztalanyom! <3

      Törlés
  2. Meg kell írnom, hogy több olyan visszajelzést is kaptam, miszerint jobb lett a krémes, mint a cukrászdai. :D Dicsekedés vége. :P

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is tanúsíthatom. Mennyei! Köszönöm a kóstolót! :-)
    Puszi
    Lívia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! És örülök, hogy ízlett! :)
      Puszi: Niki

      Törlés
  4. Ha két deci hab tejszín és hat deci tejjel vered fel a port akkor még finomabb lesz.Szerintem olyan az íze,mint az igazi régi jó krémesnek!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hagymás bab ~vega version~

Személy szerint mindig nagy élvezettel néztem, ahogy Bud Spencer falatozta (volna) a hagymás babot a Piedone filmekben. Imádom a chilis babot, ezt az ételt pedig valahogyan hasonlónak képzeltem el. Anyukám egyik nap elújságolta, hogy hagymás babot főzött otthon a családnak. Rögtön kedvet kaptam én is és elkészítettem egy könnyed, hús nélküli verzióját. ;) 1, Vegyünk egy nagyobb fej vöröshagymát, pucoljuk meg. Karikázzuk, kockázzuk fel igény szerinti méretűre. Tegyük fel kevés olajra, pároljuk, dinszteljük meg.  2, Pakoljunk rá egy konzervnyi vörösbabot kevés levével együtt. Jöhet rá a paradicsompüré, még kevés víz igény szerint.  3, Ízesítsük sóval, borssal, ételízesítővel, kevés cukorral. A legvégén hintsük meg chilivel. Forraljuk össze, tálaljuk. Nos, ennyi volt a nagy recept. Eredetileg valamilyen húsféle vagy szalonna is kell bele, úgy "emberesebb", de lássuk be, nyár van, ilyenkor jobban esik egy könnyedebb fogás. Nekem nagyon bejött a hagymás bab, finom

Modenai tészta

Nemrég az Il Trenoban ettem modenai tésztát, ami ugyan csirkehússal készült, de én most a "vega" verzióját készítettem el, szerintem így is nagyon finom lett. :) Recept : Tulajdonképpen ahány recept, annyiféle elkészítési módja van a tésztának. Én kettőből gyúrtam össze a számomra legmegfelelőbbet. Alul majd jelzem a pontos adagokat, elöljáróban annyit mondanék, hogy tészta, tejszín, fokhagyma, csemegekukorica, pirospaprika és chili kell hozzá. Az Il Treno gyorséttermeiben egy wokban összeforgatják a tésztát és a szószt, nagyjából ennyiből áll a fogás, hiszen náluk már előre el van készítve minden fontosabb hozzávaló. Érdekes ez a tészta, mert úgy mediterrán és csípős, hogy közben a pirospaprika miatt (számomra) magyaros ízvilágot idéz. Első lépésben főzzünk ki fusillit, orsót vagy bármilyen olaszosabb tésztát. Tegyük félre. Az apróra vágott fokhagymát kezdjük el egy lábasban kevés vajon párolni, majd adjuk hozzá a csemegekukoricát. Kevés párolás után jöhet a tejszín