Ugrás a fő tartalomra

Maestro Toscano - Gyula

Tegnap Gyulán jártam egy koncerten, ahol betértünk a Maestro Toscanoba. :)

Hol?: Gyulán, a Kossuth utca 18. szám alatt található a hangulatos kis kávézó, melynek belső kialakítása egészen egyedi, freskókkal díszített és antik hangulatot áraszt. Mi egész későn, 7 után jártunk ott, ezért fagyi mellett már csak kevés számú sütit találtunk. Volt viszont frissen készült kókuszgolyó, amiből kettőt ettem, isteni volt! Jó kis rumos, kakaós ízvilág, yummm. :) A tejeskávém is finom volt, bár nyáron ezentúl csak jegeset kérek, mert elég sokáig tartott, mire iható hőmérsékletűvé vált. Finom volt by the way. :)

Mit?: A fentebb említett édesség-ital mellett sokfajta fagyit is láttam, pl. panna cottát, amit nagyon szeretek. A kávézó-cukrászda honlapja szerint a fagyi stílusosan olasz, a sütemények pedig házilag készültek. Szívesen visszamennék még korábbi időpontban is, amikor nagyobb a sütiválaszték. Illetve a kávék, limonádék között is láttam még kedvemre valót, a rágógumi ízű limonádét például tuti kipróbálnám. :D

Árak: Szerintem elég jók, a tejeskávémért és a két kókuszgolyómért fizettem 600 Ft-ot, máshol egy kávé kerül csak ennyibe. Ahogy néztem, a sima eszpresszó 200 körül volt, a limonádé 400 Ft tájékán mozgott. Szerintem a viszonylag jó árak mellett azért is megéri bemenni, hogy nézegessük a szép falfestést. Talán a győri Mozart kávézót tudnám ehhez hasonlítani, ott is nagyon szép a fal. :)

További képek: a kávézó honlapján. Érdemes megnézni őket!

Gyönyörű freskók

Megjegyzések

  1. Én is voltam itt a nyáron. A Százéves cukrászda volt a cél,de köszönni sem köszöntek amikor beléptünk így azonnal kifordultunk... Csalódottan elindultunk haza, amikor eszünkbe jutott a Maestro cuki. Sajnos elég későn értünk oda így a sütik már nem voltak, ezért fagyiztunk :)
    Nem vagyok egy gyümölcsfagyi párti, ezért megpróbáltam kiválasztani a legjobbakat ( eléggé lassan ment :) ) Azt hiszem valami trüffelt, rumoscsokisdiósat és rendes csokit ettem. Azért nem emlékszem a csokin kívüli ízekre pontosan, mert a csoki elég mély benyomást keltett! Olyan volt, mintha egy komplett tábla csokit majszoltam volna el, de krémesen fagyis állapotút, a mai napig a számban érzem az ízét :) azért megkóstoltam a puncsot és a vaníliát is, mert anyum azt evett, de a csoki volt a Nr1!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ez tök jó, hogy írtál a fagyiról, én pont azt nem kóstoltam ott. :) De jó hallani, hogy a kókuszgolyó mellett a fagyit is jól készítik. :D

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hagymás bab ~vega version~

Személy szerint mindig nagy élvezettel néztem, ahogy Bud Spencer falatozta (volna) a hagymás babot a Piedone filmekben. Imádom a chilis babot, ezt az ételt pedig valahogyan hasonlónak képzeltem el. Anyukám egyik nap elújságolta, hogy hagymás babot főzött otthon a családnak. Rögtön kedvet kaptam én is és elkészítettem egy könnyed, hús nélküli verzióját. ;) 1, Vegyünk egy nagyobb fej vöröshagymát, pucoljuk meg. Karikázzuk, kockázzuk fel igény szerinti méretűre. Tegyük fel kevés olajra, pároljuk, dinszteljük meg.  2, Pakoljunk rá egy konzervnyi vörösbabot kevés levével együtt. Jöhet rá a paradicsompüré, még kevés víz igény szerint.  3, Ízesítsük sóval, borssal, ételízesítővel, kevés cukorral. A legvégén hintsük meg chilivel. Forraljuk össze, tálaljuk. Nos, ennyi volt a nagy recept. Eredetileg valamilyen húsféle vagy szalonna is kell bele, úgy "emberesebb", de lássuk be, nyár van, ilyenkor jobban esik egy könnyedebb fogás. Nekem nagyon bejött a hagymás bab, finom

Modenai tészta

Nemrég az Il Trenoban ettem modenai tésztát, ami ugyan csirkehússal készült, de én most a "vega" verzióját készítettem el, szerintem így is nagyon finom lett. :) Recept : Tulajdonképpen ahány recept, annyiféle elkészítési módja van a tésztának. Én kettőből gyúrtam össze a számomra legmegfelelőbbet. Alul majd jelzem a pontos adagokat, elöljáróban annyit mondanék, hogy tészta, tejszín, fokhagyma, csemegekukorica, pirospaprika és chili kell hozzá. Az Il Treno gyorséttermeiben egy wokban összeforgatják a tésztát és a szószt, nagyjából ennyiből áll a fogás, hiszen náluk már előre el van készítve minden fontosabb hozzávaló. Érdekes ez a tészta, mert úgy mediterrán és csípős, hogy közben a pirospaprika miatt (számomra) magyaros ízvilágot idéz. Első lépésben főzzünk ki fusillit, orsót vagy bármilyen olaszosabb tésztát. Tegyük félre. Az apróra vágott fokhagymát kezdjük el egy lábasban kevés vajon párolni, majd adjuk hozzá a csemegekukoricát. Kevés párolás után jöhet a tejszín

Házi krémes á la Dr. Oetker

Érdekelt, hogy milyen sütit lehet összedobni a Dr. Oetker Házi krémes alapporból, ezért kipróbáltam. Bevallom, sosem csináltam még krémest, ezért úgy gondoltam, hogy kezdetnek segítséggel fogok hozzá. Lássuk, milyen lett az eredmény! ;) Recept : A krémalap hátoldalán részletesen leírják, hogy kell megcsinálni a sütit, ami nem nagy ördöngösség. Ami kell hozzá: a 300 Ft-os krémalap, egy kb. 200 Ft-os fagyasztott leveles tészta, valamint 800 ml tej. És egy robotgép. Ennyi! Alul még feltüntetem a pontos mennyiségeket is, de most lássuk, hogyan készül a krémes! Személy szerint a tipikus cukrászdai (alul-felül száraz, plusz még a krém is olyan fura) krémeseket nem szeretem. De, tudtam, hogy ez vagy azért van, mert még nem ettem házit, vagy csak rossz cukrászdákban ettem eddig. :P Tehát, sejtettem, hogy a saját gyártmány úgyis finomabb lesz, még akkor is, ha alapporból készül. Első lépésben ki kell olvasztani szobahőmérsékleten a fagyasztott tésztát. Ezután lisztezett felületen ki kel